Zdarza Ci się czasami (mam nadzieję, że tylko czasami) spędzać czas na oglądaniu filmów, memów czy stron w Internecie, które zupełnie nic Ci nie dają poza wyrzutami sumienia, że znowu straciłeś czas zarezerwowany dla jakiegoś ważnego zadania?
Zdarza Ci się, że zupełnie nie wiesz na czym minął Ci czas, w którym chciałeś tyle zrobić?
Jeśli masz już dość tego, że nie spędzasz swojego czasu tak jak chcesz, nawet jeśli chcesz odpocząć, to czas najwyższy zastanowić się nad tym, jak sobie z tym poradzić.
Zacznij od odpowiedzi na pytanie:
,,Jakie czynności wykonujesz najczęściej, kiedy unikasz wzięcia się za właściwą pracę?” Wypisz sobie na kartce zastępcze czynności, które zazwyczaj podejmujesz, żeby odłożyć na później ważniejsze zadania, np. przeglądanie Facebooka, sprzątanie, dzwonienie do znajomych. Bądź ze sobą bardzo szczery.
Jeśli już wiesz, co kradnie twój czas, zacznij szukać sposobów na ich wyeliminowanie.
Oto kilka prostych sposobów jak możesz to zrobić:
1. Kontroluj czas jaki spędzasz w Internecie
W tym celu możesz skorzystać z oprogramowania śledzącego czas, jaki spędzasz, przeglądając konkretne strony np. program www.rescuretime.com. Program ten wysyła ci ostrzeżenia, jeśli przesiadujesz na konkretnej stronie dłużej, niż planowałeś, lub wchodzisz na konkretne strony poza czasem, jaki sobie na to przeznaczyłeś. Możesz też wygenerować cotygodniowe podsumowanie swojej aktywności na stronach www.
2. Odbieranie i odpisywanie na e-maile
Po pierwsze wyłącz sygnały dźwiękowe i powiadomienia o tym, że właśnie dostałeś e-maila. Po drugie ogranicz sprawdzanie poczty do dwóch razy w ciągu dnia – najlepiej około południa i godzinę przed końcem pracy. Nigdy nie zaczynaj pracy od sprawdzania skrzynki pocztowej i odpisywania na e-maile – marnujesz czas swojej najwyższej produktywności na banalną czynność. Jeśli obawiasz się, że umknąć ci jakieś pilne sprawy, ustaw automatyczną odpowiedź, w której poinformujesz nadawcę e-maila, że odbierasz pocztę dwa razy w ciągu dnia, np. o 12.00 i 16.00, a jeśli sprawa nie może czekać, poproś o kontakt telefoniczny.
3. Rozmowy telefoniczne
Jeśli to możliwe ustalaj sobie listę telefonów jakie masz do wykonania w danym dniu i wykonaj je jeden po drugim a nie wtedy, kiedy sobie o tym przypomnisz. Telefony od znajomych i rodziny odłóż na później- przerwę lub czas kiedy jesteś już po pracy.
4.Skup się jak najdłużej na jednym zadaniu.
Nie pozwalaj, żeby coś wybijało cię z rytmu. Jeśli zajmujesz biurko w pokoju z kilkoma innymi osobami, nakładaj na uszy słuchawki, nawet jeśli niczego nie słuchasz. Będzie to sygnał dla innych, że jesteś zajęty. Staraj się wyćwiczyć swoją zdolność skupienia uwagi i nie przeskakuj między zadaniami przynajmniej przez 20 minut.
5. Umilaj sobie zadania.
Czynności zastępcze są swego rodzaju nagrodą – chronią nas przed tymi zadaniami, które wydają się nieprzyjemne. A jeśli często po nie sięgamy, stają się nawykiem trudnym do usunięcia. Pamiętaj więc o tym, aby maksmalnie umilić sobie swoje obowiązki. Więcej na ten temat mówiłam w filmie: Jak NUDNE ZADANIE zamienić we FRAJDĘ? Genialny sposób
To oczywiście tylko kilka prostych sposobów jakie możesz wdrożyć. Bardzo ciekawi mnie jakie sztuczki Ty stosujesz na sobie i czy spróbujesz którejś z wymienionych w tym filmie.
A jeśli wiesz, że masz problem nie tylko z marnowaniem czasu na głupoty ale też z efektywnym planowaniem działać cz odkładaniem wszystkiego na później to zapraszam Cię serdecznie na mój BEZPŁATNY webinar: https://dorotafilipiuk.pl/czas
W ciągu 45 minut powiem Ci jak nie tylko poradzić sobie z odwlekaniem i uciekającym czasem, ale też co zrobić aby mieć zdecydowanie więcej wolnego czasu.
Już teraz kliknij w link a dowiesz się więcej: https://dorotafilipiuk.pl/czas
nie rób już błędów w planowaniu (jakie robi 90% ludzi)
przestań odwlekać zadania na później
działaj efektywniej, aby mieć
dużo więcej wolnego czasu na co tylko chcesz! ???
?
A jeśli uważasz, że ten film może komuś ułatwić życie to koniecznie go udostępnij. Zapraszam Cię też do śledzenia mnie na Insta i Facebooku no i oczywiście subskrybowaniu mojego kanału na YouTube.
Pozdrawiam Cię ciepło!
Dorota